close
دانلود آهنگ جدید
ماریسا میر از رقابت با غول های جستوجوی موبایلی می گوید

بخش اعظمی از درآمدهای سه ماهه نخست یاهو در سال ۲۰۱۵، آنطور که گزارش های مالی این شرکت نشان می دهد حول مقوله «سرچ» یا همان جستجو می گردند.

حجم سرچ های صورت گرفته با استفاده از موتور جستجوی یاهو به لطف توافق اخیر آن با موزیلا به بالاترین میزان خود در پنج ساله گذشته رسیده و علاوه بر این، به خاطر مذاکراتی که اخیر ماریسا میر (مدیر عامل این کمپانی) بر سر مفاد قرارداد همکاری ۱۰ ساله این شرکت با مایکروسافت داشت، انتظار می رود که خوش اقبالی یاهو برای فروش تبلیغات سرچی خود همچنان ادامه یافته و از این نیز فراتر رود.

اما به اعتقاد میر فرصت های طلایی بیشتری ورای سرچ سنتی در انتظار یاهوست. او باور دارد که این شرکت می تواند در حوزه جستجوی موبایل دستیارهای صوتی نظیر سیری اپل، کورتانای مایکروسافت و حتی Google Now را نیز پشت سر بگذارد.

وی که در فراخوان عمومی درآمدهای سه ماهه نخست ۲۰۱۵ یاهو حضور یافته بود، اظهار داشت:

«این محصولات به شدت با یکدیگر فرق دارند و در تاریخ تکنولوژی نیز نظیر آنها ارائه نشده و به همین دلیل است که باور داریم می توانیم نقش مهمی را در این حوزه ایفا کنیم. و همزمان با ورود این فناوری به ساعت های هوشمند، نمایشگرهای تلویزیونی و ویدئو، تصور می کنیم که جایگاه خوبی برای ایفای نقش ما در این حوزه وجود دارد و می توانیم به مردم کمک کنیم تا درک بهتری از محتوی در دسترس شان داشته باشند و به  نتاج کیفی بهتری در جستجوهای خود دست یابند.»

میر در ادامه صحبت هایش زمانی را به یاد می آورد که با استفاده از تلفن هوشمند خود به دنبال مسیری برای رفتن به فرودگاه جان اف کندی بود و با استفاده از یک سرویس سرچ موبایلی موفق شد شماره پرواز و شماره گیت خود را به دست آورد، در حالی که تا همین چند وقت پیش جز صفحه جستجوی ویکی پدیا اطلاعات دیگری را نمی شد با استفاده از این ابزارها بدست آورد.

اما یک الگوریتم جستجو که باید «یک تریلیون URL یا تعداد بیشتر را زیر و رو کند و به صورت بدون نقص میلیون ها نتایج جستجو را مرتب سازی نماید، در حوزه موبایل با چالش بزرگ تری روبرو خواهد بود و در عوض باید بتواند زمینه ها و اطلاعات شخصی کاربران را نیز مورد استفاده قرار دهد و فرایندهای جستجوی خود را عمل محورتر نماید.

یاهو به تازگی گام هایی را برای رسیدن به این مهم برداشته و سال گذشته نیز اپلیکیشن جدیدی برای صفحه هوم اندروید با نام Aviate رونمایی کرد. اما هنوز این اپلیکیشن روزهای نخستین خود را طی می کند و تا رسیدن به رقبای مهمی نظیر کورتانا، سیری و گوگل راه درازی در پیش دارد.

میر اضافه می کند:

«و باید بگوییم که این دقیقا همان جایی است که قصد داریم روی آن سرمایه گذاری کنیم و به همین دلیل است که درست مانند Search My World گوگل، روی پروژه هایی نظیر اپلیکیشن هوم موبایل کار کرده ایم و سرمایه گذاری هایی را انجام داده ایم و علاقمند هستیم که فعالیت هایمان در این حوزه را بیشتر کنیم. از طرف دیگر هزینه های سرچ کلاسیک در قیاس با سرچ موبایلی آینده محور که جنبه شخصی تری دارد، متفاوت خواهد بود.»

اما اگر یاهو باور دارد می تواند اپلیکیشنی بسازد که رقیب جدی برای محصول گوگل، سیری یا کورتانا باشد، درست مانند سرچ کلاسیک با مشکلاتی روبرو خواهد بود چراکه تاکنون نام های بسیاری شامل مایکروسافت، DuckDuckGo، Blekko و Wolfram Alpha تلاش کرده اند که گوگل را در سرچ پشت سر بگذارند و همگی شان هم بی حاصل بوده اند.



برچسب ها

ارسال نظر

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

نظرات ارسال شده

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

جستجوگر


پوشش خبری MWC 2016 در دیتا پلاس
دریافت اپلیکیشن سایت دیتا پلاس برای اندروید
    اخبار و مقالات گوگل
      اخبار و مقالات مایکروسافت
        اخبار و مقالات سامسونگ
          اخبار و مقالات اپل
            اخبار و مقالات هوآوی
              اخبار و مقالات سونی
                خودروهای روز دنیا

نظرسنجی

برند مورد علاقه شما؟
















آمار

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 1663
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 100.26.176.182
  • مرورگر :
  • سيستم عامل :